Het Laatste Nieuws geeft aan dat Bart Verhaeghe zich al liet ontvallen dat de Belgische voetbalbond de commerciële markt kannibaliseert. In dezelfde krant reageert Bob Madou, de vertrouwensman van bonds-CEO Steven Martens, kordaat.
"Verhaeghe redeneert dat wij te goedkope sponsorcontracten afsluiten met mogelijke partners die daardoor niet in zee gaan met
Club Brugge", aldus Madou. "Wel, ik ben ervan overtuigd dat geen enkele van onze nieuwste partners, ING, Carrefour, Luminus en Adidas, mochten zij niet bij ons zitten, geïnteresseerd zouden zijn in een partnership met Club of Standard of gelijk welke andere club dan ook."
"Carrefour wilde enkel een engagement aangaan enkel met de Rode Duivels om zich uitdrukkelijk Belgisch te positioneren in weerwil met hun Franse connotatie. Het feit dat wij ook maar 5 evenementen kunnen aanbieden en niet 25 zoals Club Brugge, dat wij geen shirtsponsoring hebben en dat wij een horizontale structuur hebben met 12 gelijkwaardige hoofdpartners, maakt dat je onze prijs ook niet kan vergelijken met de prijs die Bart kan vragen aan zijn commerciële partners. Dat is appelen met peren vergelijken."