Sint-Truiden werd dit seizoen overgenomen door het Japanse bedrijf DMM.com en dat heef ambitieuze plannen met de Limburgse club. Zo pakte de nieuwe CEO Takayuki Tateishi afgelopen weekend nog uit met een opvallende vergelijking door in Het Belang van Limburg te stellen dat het DNA van STVV sterk lijkt op dat van Atletico Madrid. Een vergelijking die analist Stef Wijnants compleet belachelijk vindt.
"STVV heeft geen enkele prijs in de kast staan, heeft geen do-or-die-verdediger in de rangen, de sublieme afwerker heeft de verkeerde voetbalschoenen aan, snelle combinaties zijn op één hand te tellen, de toeschouwers zijn nooit zo afwezig gebleven als dit seizoen en buiten de Benelux doet het vierletterwoord STVV geen belletje rinkelen. Ook niet in Japan", stelt hij scherp bij Sporza.
"Voor een goede orde van zaken: Tateishi bedoelt met zijn uitspraak niet dat hij met STVV nationale en Europese prijzen zal behalen (zo vermoeden we toch), maar wel dat hij de vechtersmentaliteit van de troepen van Simeone op het kunstgras van Stayen wil zien. Helaas heeft Tateishi nog met maar weinig stakeholders van de Limburgse club gepraat, want dan zou hij weten dat het DNA van STVV helemaal niets meer te maken heeft met dat van Atletico Madrid. Misschien heeft Tateishi beelden van STVV uit de oude doos gezien om zich voor deze vergelijking te baseren?"
"Maar Stayen is niet langer het Staaien dat de nostalgische voetbalsupporter in rep en roer zet. Het wispelturige voetbalbeleid van Duchâtelet zorgde ervoor dat STVV de voorbije 15 jaar slechts één keer hoger eindigde dan de tiende plaats. Als het al geen jojo deed tussen eerste en tweede klasse. De zware natuurlijke leemgrond is vernieuwd door artistiek gras, ook wel kunstgras genoemd. Helaas zijn er weinig of geen kunstenaars te zien die hun trucjes laten bewonderen. Af en toe laat STVV nog wel eens zijn tanden zien. Zo werden AA Gent, Standard, Racing Genk en Anderlecht dit seizoen allemaal puntenloos huiswaarts gestuurd."