Club Brugge heeft de voorbije jaren enorme stappen gezet op zowel sportief als financieel vlak. Om die groei op termijn te vrijwaren, heeft Blauw-Zwart echter nood aan een nieuw en modern stadion. Die bouwplannen liggen al een tijdje op tafel en beginnen steeds meer vorm te krijgen.
Na een jarenlange zoektocht naar een geschikte locatie, besloot de regerende landskampioen om te gaan voor de bouw van een nieuwe voetbaltempel op de huidige Sint-Andries-site. Maar ook op deze plannen kwam heel wat protest van de omwonenden. Met name de verkeershinder die hiermee gepaard gaat, is een doorn in het oog van heel wat buurtbewoners. Daarom stelde Club Brugge een strak en uitgebreid mobiliteitsplan op.
Dat plan kon inmiddels ingekeken worden door De Morgen. En daar stelde men enkele opmerkelijke ingrepen vast. Wie een ticket of abonnement wil kopen, zal immers extra informatie over het vervoer moeten doorgeven. Met die info wil Club onder meer het gebruik van carpoolen stimuleren. Dat levert immers bonuspunten op en hoe meer volk je meeneemt in je wagen, hoe dichter je bij het stadion kan parkeren. Het gebruik van de fiets of openbaar vervoer wordt eveneens aangeraden. Ook zullen shuttle-busjes voorzien worden voor de iets verder gelegen parkings.
LAATKOMERS GESTRAFT
Daarnaast zal er met tijdsloten gewerkt worden, om de toevoer van het verkeer zo goed mogelijk te spreiden. En die tijdsloten zullen behoorlijk strak worden opgevolgd. Bij wagens gaat het om een tijdslot van een kwartier, bij fietsers om een het halfuur. Dat zal gecontroleerd worden door het ticket te scannen. En wie zich hier niet aan houdt, kan streng gestraft worden. Zo zou zelfs de toegang tot het stadion ontzegd kunnen worden. Bij herhaaldelijke overtredingen kan er zelfs sprake zijn van een stadionverbod.