FC Barcelona lijkt wat meer onder de mensen te staan in La Liga. De Blaugrana is dit jaar opgeschoven naar de vijfde plaats, die recht geeft op een ticket voor de Europa League. Maar in Catalonië zullen ze natuurlijk meer willen.
Op 6 februari kan Barça alvast een directe concurrent voor de CL-tickets achter zich laten. Dan staat namelijk de topper tegen Atlético Madrid op het programma. De Rojiblancos tellen slechts één punt meer en zien bij verlies de Catalanen over zich springen. Ondertussen zijn ze bij Barcelona ook volop in de weer naast het veld. Zo wordt er druk onderhandeld met mogelijke nieuwe shirtsponsors.
Volgens Catalunya Rádio zou Spotify momenteel de grootste kanshebber zijn om de nieuwe sponsor op de shirts te worden. Er zouden wel nog enkele zaken moeten afgehandeld worden. Zo zou de Zweedse muziekstreamingdienst niet alleen op de truitjes willen staan, maar ook zijn naam willen geven aan het iconische Camp Nou. Het stadion van Barça zou dan "Camp Nou Spotify" gaan heten. Daarmee zou de thuisbasis van Barça na 65 jaar een andere naam krijgen. De mogelijke sponsordeal zou ook van kortere duur zijn dan de Spaanse topclub eerst voor ogen had.
FINANCIËLE PROBLEMEN
De voorbije jaren was Rakuten de shirtsponsor van Barcelona, maar die samenwerking wordt eind dit seizoen stopgezet. Daardoor moet de club dus op zoek naar een nieuwe grote geldschieter, en al zeker omdat de club zich in financieel heel slecht vaarwater bevindt. Met Spotify zouden Joan Laporta en co een grote vis aan de haak slaan, maar een vis die dus zijn eisen stelt. Het valt maar zeer af te wachten wat de socio's van Barça van de naamsverandering zullen vinden ...