Zo weet RAC1 immers te verzekeren dat FC Barcelona een nieuwe hoofdsponsor heeft gevonden. Dat met de alom bekende streamingsdienst Spotify. Zij zouden een akkoord hebben gevonden om zich de komende drie jaar te verbinden aan de Catalanen. Over die periode zou het zo maar liefst 280 miljoen in de club pompen.
Spotify lijkt dus de vervanger te worden van Rakuten, de hoofdsponsor die sinds 2017 op het truitje prijkt van Barcelona. Aan die verbintenis kwam na dit seizoen sowieso een einde. Rakuten betaalde jaarlijks 55 miljoen euro aan Barça, een groot verschil met de 68,5 miljoen euro waarvoor Spotify nu jaarlijks zou zorgen. Er is zelfs sprake van 93 miljoen per jaar.
Naamswijziging Camp Nou
De Zweede streamingsdienst zal dus normaliter vanaf volgend seizoen schitteren op de truitjes van FC Barcelona. Maar daar blijft het mogelijk niet bij. Zo meldt het Spaanse RAC1 dat de mogelijk ook bestaat dat ook het iconische Camp Nou hierbij een naamswijziging zal ondergaan. Daar was in 2017 ook al eens sprake van, maar zover kwam het toen dus niet. Krijgen we straks wel een ‘Estadio Spotify’?
RAC1 weet vanavond te melden dat FC Barcelona en Spotify een akkoord hebben bereikt. De streamingdienst komt naar verwachting voor de komende 3 seizoenen op de shirts van de heren en dames + trainingsshirt. Daarnaast krijgt Spotify naamrechten van Camp Nou pic.twitter.com/TJ9M0qga2J
— BarçaSource (@BarcaSource) February 7, 2022