Zo weet RAC1 immers te verzekeren dat FC Barcelona een nieuwe hoofdsponsor heeft gevonden. Dat met de alom bekende streamingsdienst Spotify. Zij zouden een akkoord hebben gevonden om zich de komende drie jaar te verbinden aan de Catalanen. Over die periode zou het zo maar liefst 280 miljoen in de club pompen.
Spotify lijkt dus de vervanger te worden van Rakuten, de hoofdsponsor die sinds 2017 op het truitje prijkt van Barcelona. Aan die verbintenis kwam na dit seizoen sowieso een einde. Rakuten betaalde jaarlijks 55 miljoen euro aan Barça, een groot verschil met de 68,5 miljoen euro waarvoor Spotify nu jaarlijks zou zorgen. Er is zelfs sprake van 93 miljoen per jaar.
UPDATE 10/02
Zo zou de deal immers ook inhouden dat Spotify een naamswijziging mag toepassen op het stadion van Barça. Volgens de Spaanse journalist Albert Rogé is die naam inmiddels ook al bekend. Zo zou na de intrede van Spotify, Camp Nou weldra het Spotify Camp Nou gaan heten. Een kleine aanpassing dus, die vermoedelijk niet al te veel zal worden gebruikt bij de voetbalfans.
⚠️🔵🔴 Informa @EsportsRAC1 que Spotify Camp Nou será el nombre oficial del estadio azulgrana #fcblive pic.twitter.com/vulwqP9yO7
— Albert Rogé (@albert_roge) February 8, 2022