Rik van Aalst heeft moeite met het vinden van een nieuwe hoofdsponsor voor Sparta Rotterdam. De commercieel manager zag Euro Product na twee jaar afhaken als hoofdsponsor. Waren de Rotterdammers gepromoveerd naar de
Eredivisie, dan was de oude hoofdsponsor wel aangebleven.
Dit gebeurde echter niet en daarom moet Van Aalst op zoek naar een nieuwe geldschieter en dat is geen gemakkelijke taak. "We hebben de wind niet mee op dit moment gezien het economische klimaat", vertelt de manager aan
RTV Rijnmond, voordat hij reclame voor Sparta gaat maken. "Je bent en blijft een hele mooie traditierijke club, een merk."
"Ik ben heel blij met het tv-format van Rupert Murdoch (directeur van Fox, red.). Het afgelopen jaar waren de samenvattingen op zaterdag om 18 uur te zien, daar word je niet blij van als je een hoofdsponsor zoekt. Dat gaat anders worden, dus er liggen kansen."
Minder blij is Van Aalst met de belofte-elftallen van PSV, Ajax en FC Twente in de Jupiler League. "Standpunt van Sparta is heel nadrukkelijk dat we tegen de toevoeging van tweede elftallen aan de Jupiler League zijn. Je krijgt er een paar wedstrijden bij. Tarieven kun je echt niet verhogen. Gaan we ook zeker niet doen. Dus eigenlijk kost het meer geld dan het oplevert", sluit Van Aalst af.