Zo is het nu al duidelijk dat het stadion van Barça vanaf volgend seizoen het Spotify Camp Nou zal gaan heten. Dat was één van de vereisten van de Zweedse streamingsdienst, die nog plannen hebben om revoluties door te voeren binnen te club. Zoals de sponsor die op het truitje prijkt, bijvoorbeeld. Daar zou mogelijk niet enkel simpelweg de naam Spotify komen te staan.
Bij Sport stellen ze immers dat er ook wordt gedacht om op het shirt eerbetoon te geven aan verschillende artiesten van over heel de wereld. Het lijkt dus niet ondenkbaar dat daar dus straks namen als The Weeknd of Adele komen te staan. "We willen fans verbinden met artiesten - spelers en artiesten, muziek en sport. De visie van het partnerschap is om een nieuw platform te creëren. Erin slagen om muziek en voetbalfans met elkaar te verbinden van Barcelona tot Mumbai, van Jakarta tot Rio de Janeiro, is een unieke kans”, reageerde Spotify eerder al.
WIN-WIN
Het is dus geven en nemen voor FC Barcelona, maar volgens Matteo Balliauw, sporteconoom aan de UA, zou het wel een win-winsituatie kunnen worden voor beide partijen. "Spotify heeft net als Barcelona alleszins een groot bereik. Ze gaan mekaar dus versterken. Spotify zal proberen om fans van Barcelona te activeren op hun platform. Het creëert voor hen trouwens ook extra visibiliteit. Schrik niet als je vanaf volgend jaar playlists te horen krijgt van of podcasts met spelers van Barcelona."
🚨 The partnership between Barcelona and Spotify will transform the shirt "into a space that can pay tribute to different artists from around the world."
— Transfer News Live (@DeadlineDayLive) March 16, 2022
(Source: @sport) pic.twitter.com/CLRQ3rllzj