RSC Anderlecht maakte de afgelopen jaren grote stappen voorwaarts inzake modern beleid. De club is al een tijdje bezig met het uitbouwen van het merk Anderlecht. De club ondergaat een hele verandering.
De afgelopen maanden was er angst bij de fans van Anderlecht. Er waren geruchten dat er veranderingen zaten aan te komen omtrent het logo. Die vrees is ongegrond, want het clubembleem blijft behouden. Anderlecht ging de afgelopen maanden wel in zee met Base Design, een bedrijf gespecialiseerd in 'branding and communication'. Zij maakten bekend dat ze met copywriters, grafische specialisten, art directors, designers en digitale experts samenzaten om het merk Anderlecht een boost te geven. Daar zaten uiteraard ook de mensen van Anderlecht bij, zij keken toe dat het DNA van de club werd behouden.
Zo viel het de fans al op dat het logo op de sociale media wit werd. Op de website van Anderlecht zien we linksboven ook een extra logo met de drie sterren en de kroon. Het welbekende logo van Anderlecht wordt zo aangevuld, maar zeker niet vervangen. Deze 'branding' wordt doorheen heel de club getrokken: het A-team, de jeugd, het vrouwenteam, de merchandising, E-sport, zaalvoetbal en de andere takken binnen de club. Anderlecht wil een sociale club voor iedereen zijn en het komende seizoen zullen er nog heel wat projecten, zoals met het nieuwe shirt dat vandaag werd voorgesteld, volgen.
"RSC Anderlecht staat voor verbinding en diversiteit. Het is die inclusieve cultuur die de ruimste fanbase van het land bindt. Met samenwerkingen als deze wordt de wereld van RSC Anderlecht nog verruimd binnen en buiten de voetbalcultuur.", liet RSCA vandaag weten bij de voorstelling van het shirt. De hele uitleg kan je terugvinden in onderstaande Tweet (via de link).
The little 8-year old boy inside me is so proud today: we launch the rebrand we created for @rscanderlecht, the club of my 💜! — https://t.co/2PsLIWamZJ
— Thierry Brunfaut (@ThierryBrunfaut) July 15, 2022