Het is een razend drukke sportzomer voor VRT-sportanker Karl Vannieuwkerke. De West-Vlaming is niet van uw scherm weg te slaan, al had dat mogelijk wel gevolgen op privé-vlak. Met Caroline Vereenooghe liep een relatie spaak, al blijft de dame wel imponeren, met wat hulp van Vannieuwkerke zelf.
Bom in medialand
Het nieuws over een stukgelopen relatie tussen Karl en Caroline sloeg enkele weken geleden in als een bom. De blonde dame heeft samen met Vannieuwkerke twee kinderen, één daarvan is nog geen jaar oud.
In een druk besproken Instagram-bericht deelde Vereenooghe dat ze een 'eenzame en pittige zwangerschap' achter de rug had, toen al een teken aan de wand?
Het bericht werd nadien aangepast (het woord eenzaam ging weg) maar de geruchtenmolen zwol aan. Even later zou Caroline terug verhuisd zijn naar haar vorige appartement (dat dienst deed als airBnb) en een nieuwe woning in Ieper werd te koop gezet vanwege 'gewijzigde plannen'.
'Verliefd op andere vrouw'
Dag Allemaal achterhaalde dat Vannieuwkerke 'verliefd' was geworden op een andere vrouw tijdens de tweede zwangerschap van Caroline. Zelf besloot het VRT-boegbeeld om niet te reageren op de geruchten.
Met dank aan... Karl
Of de twee nog door één deur kunnen is ongeweten, al zal dat noodzakelijk zijn door 'gemeenschappelijke zakelijke belangen'. Caroline is immers het gezicht achter Vive la Vie, het bedrijf dat producten rond Vive le Velo aan de man brengt. Dat bedrijf nam een vurige start, inclusief grote winst van ongeveer 170.000 euro maar kreeg een ferme klap door corona. Toen werd er rond de 90.000 verlies geleden. Pikant detail: Vannieuwkerke zelf heeft officieel niets in de pap te brokken.
De laatste jaren lijkt er beterschap op komst, mede dankzij... het programma van Karl. “De invloed van de Tour en het tv-programma ‘Vive le Vélo’ zijn enorm. Zowel in de fysieke winkels als onze webshop volgt dan echt een boost in de verkoop.” Zowat een kwart van de jaaromzet wordt dan gedraaid." Zo klinkt het bij HLN. Al hint Vereenooghe ook wel op een samenwerking: "De juiste persoon/partner zou het bedrijf een mooie boost kunnen geven.”
De laatste twee jaren werd er een bescheiden winst gemaakt van ongeveer 38.000 en 7.000 euro, zo wist HLN te achterhalen. Stilaan wordt er ook gelonkt richting onze Noorderburen. "Al wordt dat niet zo eenvoudig. We zijn een heel Vlaams merk. Maar Nederland is nu eenmaal de regio waar de meeste fietsen per capita zijn. Het is ook een heel fietsgek en duidelijk koersminded volk. Want hoewel ze een gelijkaardig tv-programma hebben, ‘Avondetappe’, halen we met ‘Vive le Vélo’ toch altijd 150.000 ook kijkers uit Nederland.” Aldus een ambitieuze maar realistische Caroline.