In de eerste wedstrijden na de winterstop zullen de shirts van heel wat eersteklassers er anders gaan uitzien. Sinds 1 januari mogen gokbedrijven niet langer op de borst van Belgische clubs prijken en dat heeft voor heel wat clubs gevolgen.
OHL vindt nieuwe hoofdsponsor
Opvallend genoeg heeft sindsdien enkel Anderlecht al een nieuwe hoofdsponsor aangekondigd met Sunweb. De verwachting is dat vele clubs zullen proberen om achterpoortjes in de wetgeving te zoeken met zogenaamde subbrands of communitywerkingen die door die gokbedrijven gesponsord worden.
Maar bij OH Leuven zullen ze niet zoeken naar een dergelijk achterpoortje. De club speelde in de eerste seizoenshelft met Star Casino op de borst, maar nu hebben ze een nieuwe partner gevonden.
Geen achterpoortje in gokwetgeving
OHL laat weten dat minstens tot het einde van het seizoen websitebouwer one.com de hoofdsponsor zal worden. Zij zullen meteen op de shirts prijken wanneer OHL het dinsdag in de kwartfinale van de Croky Cup opneemt tegen Club Brugge.
"We zijn verheugd om one.com welkom te heten in onze familie. Hun innovatieve benadering om een online aanwezigheid te creëren en toewijding om lokale community’s te ondersteunen, passen perfect bij het DNA van onze club", reageert Commercieel & Marketing Directeur Frederik Vancauteren. "Dit partnerschap gaat over meer dan voetbal; het gaat om het bouwen van iets betekenisvols voor Leuven en daarbuiten."
https://t.co/73t9IRzhMu wordt front of shirt partner van OH Leuven.
— OH Leuven (@OHLeuven) January 6, 2025
Websitebouwer https://t.co/73t9IRzhMu wordt de nieuwe front of shirt partner van OH Leuven. En dit al minstens tot het einde van dit seizoen.
Lees meer op https://t.co/ktUBlS3TFA #ohleuven pic.twitter.com/TQ8TnwUMWM