David Beckham mag dan al jaren geen voetballer meer zijn, maar in de voetbalwereld is hij nog altijd een grote naam.
De afgelopen jaren heeft de aleet zich namelijk als zakenman ontpopt, met als hoogtepunt het kopen van Inter Miami. Bij de Amerikaanse voetbalclub begint hij langzaam het schip de juiste koers te laten varen. Het binnenhalen van Lionel Messi hielp hier enorm bij, net als de komst van Messi's oud-gediende Sergio Busquets.
Recent bracht de Engelsman samen met Netflix ook een documentaire uit, waarin meer wordt ingezoomd op de carrière van de oud-Engeland international. Toch heeft de Brit zichzelf recent in een minder positief daglicht gezet door een nieuwe reclame. Daarmee pleegt hij namelijk tweemaal hoogverraad.
Koffie
De oud-voetballer bij Manchester United heeft namelijk zijn oog laten vallen op een nieuw favoriet drankje: koffie. Het debat tussen koffie of thee is eeuwenoud in Groot-Brittannië en met de keuze stoot hij dan ook veel Britten tegen de borst. De manier waarop maakt de tongen ook los, want Beckham neemt het stokje over van George Clooney in de Nespresso-reclames.
Ook dit wordt gezien als hoogverraad, omdat de voormalige voetballer zomaar de bekende acteur vervangt. Met de keuze voor Beckham wil het koffiemerk inzetten op het luxe imago van de Engelsman.
"David Beckham heeft altijd een onvergetelijke stijl, smaak en passie gehad voor het creëren van hoogwaardige ervaringen , wat veel van de kwaliteiten van Nespresso zijn.", aldus Anna Lundstrom, CEO van Nespresso in het Verenigd Koninkrijk.