Op de sociale media ontstond een storm van kritiek nadat onderstaande foto verspreid was geraakt. De 7-jarige KRC Genk-fan Bram Houben en zijn ouders hadden teleurgesteld gereageerd op het feit dat het logo van de oude sponsor ineens verschenen was.
Genk heeft inmiddels gereageerd op de heisa. Toen de samenwerking met de vorige sponsor was beëindigd, duurde het even vooraleer de truitjes werden bedrukt met de nieuwe sponsor. "Daarom hebben we tussen de lancering en de levering van nieuwe shirts een noodzakelijke tussenoplossing toegepast: er zijn een klein aantal shirts overplakt met Beobank", klinkt het op de webstek van Genk.
"Onze spelers hebben op deze manier wedstrijden afgewerkt en een kleine voorraad van de KRC Genk Fanshop is ook zo behandeld geweest. De aanpassing van het shirt was visueel niet vast te stellen en we wilden onze nieuwe partner natuurlijk zo snel mogelijk betrekken en de juiste visibiliteit geven. Alle shirts waren bovendien splinternieuw, dus de stelling dat oude shirts overplakt werden met nieuwe logo’s klopt niet."