Voetballers laten steeds vaker hun social media beheren door een extern bedrijf. Sporthouse Group is zonder twijfel de place to be in ons land voor zulke zaken. Het bedrijf van Sam Kerkhofs is serieus gegroeid en ze genieten daar duidelijk van hun job.
"Via Facebook, Twitter en Instagram houden spelers contact met hun fans. Het is dus belangrijk dat hun sociale media up-to-date zijn. Ons bedrijfje zoekt constant naar leuke gebeurtenissen, beelden of reacties die onze voetballers met de wereld kunnen delen. Een ontmoeting met een collega, een actie voor het goede doel, nieuwe voetbalschoenen" begint Kerkhofs z'n verhaal aan
Het Nieuwsblad.
Uiteraard kunnen voetballers dat zelf, maar toch heeft Kerkhofs z'n eigen kijken op de situatie. "Voetballers zouden ook hun eigen contracten kunnen onderhandelen en toch nemen ze daar ook een makelaar voor in dienst. Wij maken hun Twitter net iets beter en hipper. Ik geef een voorbeeld. Onlangs ontdekten we via National Geographic een foto van een jongetje in het Afrikaanse Guinee met een shirtje van Dries Mertens. Dries was zo gecharmeerd dat hij dat kereltje via zijn sociale media wilde opsporen om dan goeie doelen te gaan steunen in Guinee. Dat lijkt nu te lukken en zonder ons was dat er nooit van gekomen. Bovendien was het extra leuk dat dat bericht overal werd opgepikt."