Stadion, het programma dat VTM in augustus van onder het stof haalde, blijkt geen succes te zijn. Volgens Rik De Nolf - de CEO van Roularta - was "de aankoop van de voetbalrechten een vergissing die we maar één keer zullen maken." Roularta is samen met De Persgroep de eigenaar van de VMMa.
Afgelopen zondag haalde
Stadion amper vijfhonderdduizend kijkers. Dat terwijl
Sportweekend op de concurrerende zender Één bijna het dubbel aantal kijkers had, met minder uitgebreide samenvattingen. Het sportmagazine haalde de afgelopen weken bijna een miljoen kijkers.
De Champions League-wedstrijden die op 2BE worden uitgezonden zijn volgens De Nolf niet interessant genoeg voor adverteerders. Bij VTM zelf is er wel tevredenheid over
Stadion. Woordvoerder Sara Vercauteren zegt dat de kijkcijfers in orde zijn, want "je mag de cijfers niet met Sportweekend vergelijken, je moet het vergelijken met het vroegere Studio 1."
Het voetbalcontract loopt nog twee jaar: "een gesprek over de eventuele voortzetting is niet aan de orde", zo vertelde Vercauteren. Studio 1 komt nog niet terug volgend seizoen.