Antwerp FC, of stamnummer 1 van het Belgische voetbal, is trots op zijn geschiedenis en zo investeerde
The Great Old in een project over zijn logo. "Het vormt de ideale gelegenheid om ook in onze merkidentiteit de puntjes op de 'i' te zetten", klinkt het bij Antwerp over het belangrijke seizoen 2015-2016.
Na een reeks huisstijlen en logo's doorheen de geschiedenis wil Antwerp uniformiteit en duidelijkheid creëren. "Antwerp kende wel 6 verschillende logo's, waarvan het laatste logo in gebruik werd genomen in 1957. Deze laatste versie verschilde in kleuren, lettertype en de vorm van het kroontje, en werd dus niet consequent doorgevoerd. Dankzij ons clubarchief konden we het originele Antwerpkroontje uit de jaren '20 gelukkig recupereren."
"In het gerestaureerde logo van 2015, wordt ook het lettertype van de authentieke huisstijl geïntegreerd, en blijft de '1' onderaan duidelijk in de zwarte verf gezet. '1880' onderaan verwijst naar het oprichtingsjaar, om ons trotse erfgoed en naam van oudste club van het land in de kijker te zetten", luidt het trots op de website van Antwerp. In de Royal Antwerp Brand Bible zal Antwerp overigens nog enkele "unieke en authentieke elementen" verzamelen.