Begin vorig seizoen voerde RSC
Anderlecht een belangrijke wissel door binnen de top van de club. Zo werd Jo Van Biesbroeck aangesteld als de nieuwe zakelijke topman van de recordkampioen. Die wist zijn stempel al stevig te drukken, maar heeft nog een pak werk voor de boeg.
Dat geeft Van Biesbroeck zelf ook toe. "Ik denk dat de club in de spiegel moet kijken en zichzelf de vraag moet stellen: hebben we vandaag alles op het vlak van organisatie, middelen en mensen om succesvol te zijn? Het antwoord is: nee. Dat is een proces waar we doorheen moeten. Dat komt neer op het bouwen van een winning team, met de juiste talenten en de juiste ingesteldheid", klinkt het in
De Tijd.
Van Biesbroeck is ook niet blind voor het recente (zakelijke) verleden van
Paars-Wit. "‘De sportieve druk op zo’n club is gigantisch. Ik kan me dan ook voorstellen dat het zakelijke wat te stiefmoederlijk is behandeld. We zitten in de entertainmentbusiness. Elke consument heeft tal van keuzemogelijkheden en hij kan slechts één keer zijn geld uitgeven. Dat is de grote uitdaging. Anderlecht is het gewoon een winnaar te zijn op het veld, maar we moeten dat nu ook worden naast het veld."