Club Brugge maakt dit seizoen enorm veel indruk op het veld, maar ook extra-sportief behoort Blauw-Zwart tot de absolute top van de Belgische voetballerij. Dat blijkt nu nog maar eens met een opvallende kerstactie bij de vice-kampioen. Daarmee maakte Club zelfs indruk op de andere eersteklassers.
Via de sociale mediakanalen deelde Blauw-Zwart een zelfgemaakt kerstverhaal 'De Beer en zijn Sjaal'. Met dat verhaal wil Club de problemen in het hedendaagse voetbal, zoals racisme, supportershaat en hooliganisme, counteren. Een geslaagd concept waarin ook de andere ploegen uit de Jupiler Pro League worden betrokken.
Anderlecht is bijvoorbeeld een pauw met een paars-witte sjaal, Antwerp is de bosuil, AA Gent de bizon (buffel), STVV een kanarie, ... . Een knap initiatief, dat ook met enthousiasme onthaald wordt door de andere clubs en hun supporters.
📖 Nog een verhaaltje, papa?
— Club Brugge KV (@ClubBrugge) December 20, 2019
Tuurlijk jongen, over de beer en z'n sjaal... 🧸🧣
Lees het zelf voor op https://t.co/yf1WvMvTAp pic.twitter.com/TNHrSVkCBM
Hey @ClubBrugge! Wat een leuk kerstverhaal over clubliefde, respect en verdraagzaamheid.
— Royal Antwerp FC (@official_rafc) December 20, 2019
Het verhaal sluit volledig aan bij onze kerstactie, een warme en gezellige kerstperiode voor iedereen: https://t.co/qrONduCOpb https://t.co/4uh3kMBgDu
🤝|
— Pro League ⚽️🇧🇪 (@ProLeagueBE) December 20, 2019
"Een verhaal over wat ons allemaal bindt; liefde voor een club, liefde voor de kleuren, liefde voor het voetbal."
De beer en zijn sjaal, het kerstverhaal van @ClubBrugge. https://t.co/wsiVc2zt7x
Don’t like their fans or players, but their communication and creativity is 100 times better than ours. 👏🏻 https://t.co/VCyw9xVJam
— Sporting Anderlecht (@Sporting_AND) December 20, 2019