FC Barcelona kende de voorbije jaren de nodige financiële problemen en de club moest daardoor creatief worden in de zoektocht naar centen. De Catalanen moesten daardoor zelfs afscheid nemen van hun absolute sterspeler met het vertrek van Lionel Messi vorige zomer. De financiële zorgen van de club lijken er nu evenwel minder op te gaan worden.
Het hing al enkele maanden in de lucht, maar Barça heeft nu ook officieel aangekondigd dat het een samenwerking met Spotify gesloten heeft. De Zweedse muziekstreaminggigant zal vanaf volgend seizoen vier jaar lang op de wedstrijdshirts van zowel de mannen- als vrouwenploeg prijken. Daarnaast zullen ze ook drie jaar lang de trainingsshirts sieren.
Maar bovenal zal Spotify ook het eerste bedrijf worden in de geschiedenis van Barça dat zijn naam aan het stadion mag geven. Dat zal voortaan het Spotify Camp Nou gaan heten. De deal moet op 3 april door de socio's van de club bekrachtigd worden en zou Barça naar verluidt honderden miljoenen euro's gaan opleveren.
LAPORTA
Voorzitter Joan Laporta toont zich dan ook uiterst tevreden. "We zijn trots dat we een pionierende samenwerking met een gerenommeerd bedrijf als Spotify mogen aankondigen", laat hij weten in een reactie. "Door deze overeenkomst kunnen we stappen vooruit zetten in het nieuwe tijdperk dat we begonnen zijn en ze toont ook nog maar eens het innovatieve karakter en de constante zoektocht naar uitmuntendheid die Barça van de rest onderscheidt en het een unieke club maakt."
We’re partnering with @Spotify to bring football and music together like you’ve never seen before 🏟
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 15, 2022