Of het nog ooit echt goed kan komen tussen KRC Genk en de supporters is maar de vraag. De magere sportieve prestaties van dit seizoen, enkele beslissingen van het bestuur, etc. hebben voor een geprikkelde sfeer gezorgd in Limburg.
De storm leek wel wat te gaan liggen zijn, maar een nieuwe frats van Genk zorgt voor woede bij de aanhang. Een supporter kocht een volledige uitrusting van Genk voor z'n zoon. Na enkele keren te wassen verdween plots de sponsor van het shirt en werd de oude sponsor weer zichtbaar. "Er was niets mis met die outfit. Tot ik het shirt vrijdagavond uit de wasmachine haalde", begint de vader z'n verhaal in
Het Laatste Nieuws.
"Tot mijn grote verbazing kwam het logo van sponsor Beo-Bank los. Mijn verontwaardiging werd nog groter toen daaronder het logo van Euphony tevoorschijn kwam, de vorige sponsor van Racing Genk. Ik begrijp er niets van. Ik betaalde de volle pot voor de uitrusting. En wat blijkt? Na een paar wasbeurten komt het logo van de huidige sponsor los en blijkt het logo van de voormalige sponsor gewoon overplakt. Dit is gewoon de supporters in het zakken zetten."
Genk reageerde meteen. "Het contract met de vorige sponsor Euphony werd van de ene dag op de andere opgezegd. Plots zaten we zonder sponsor. En in de fanshop lag nog een beperkte voorraad shirts met de naam van de oude sponsor erop gedrukt. Hooguit een tiental hebben we opnieuw laten bedrukken. Daarbij werd het logo van onze nieuwe sponsor over dat van de oude gedrukt. Normaal zie je daar niets van. Maar blijkbaar is het logo op het shirt van Bram om een of andere reden toch losgekomen. Vervelend, maar we gaan dit goedmaken." Het kind zal nu een een nieuw shirt krijgen van Thomas Buffel.