Paris Saint-Germain heeft een nieuwe shirtsponsor gestrikt. Hotelketen Accor vervangt na dit seizoen vliegtuigmaatschappij Emirates op de shirts van de Franse grootmacht. De Parijzenaars krijgen jaarlijks een enorm som geld en doen financieel een zeer goede zaak.
Accor gebruikt het tenue van PSG om reclame te maken voor haar zogeheten ‘lifestyle loyaliteitsprogramma’ ALL, dat op de shirts komt te staan. Fly Emirates betaalde een bedrag van 20 tot 25 miljoen euro per jaar voor een plaats op het shirt van Paris Saint-Germain en was sinds 2006 verbonden aan de club uit Parijs.
ALL gaat nu naar verluidt tussen de 45 en 65 miljoen betalen als shirt- en hoofdsponsor van de huidige koploper van de Ligue 1, al zijn er officieel geen uitspraken gedaan over de duur of de waarde van de sponsordeal.
Voici une probable version du maillot domicile du #PSG 2019/2020 (illustration @CulturePSG) pic.twitter.com/SlRnsgrRY2
— Tanchoux 🔴🔵 (@Tanchouxx) 21 februari 2019