Club Brugge geeft niet alleen vol gas op het voetbalplein. Ook daarnaast is Blauw-Zwart de absolute koploper op het vlak van social media. Alle geleverde inspanningen lijken te lonen.
Club Brugge telt namelijk 380.000 volgers op Facebook (waarbij enkel Anderlecht er nog meer heeft), 195.000 op Twitter en 144.000 op Instagram. Daarnaast telt het klantenbestand 276.000 unieke fans én 170.000 e-mailadressen. "Club Brugge is niet langer alleen een voetbalclub, is een ook een media- en entertainmentmerk”, legt COO Bob Madou uit in De Zondag. “Die 1,6 miljoen mensen voor onze bekerfinale zondag wijzen uit dat we een volwaardig mediaplatform zijn geworden. Vooral omwille van de 780.000 mensen die via likes en comments op één van onze kanalen hebben gereageerd."
Daarmee kijkt Club Brugge naar andere grote mediamerken, waaraan het zich niet alleen wil spiegelen, maar zelfs de strijd wil aangaan. "Zo’n bereik brengt ons naast andere mediamerken als VTM, Het Laatste Nieuws… Daar willen onze partners deel van uitmaken. Zoals ze met branded posts willen aanwezig zijn op onze ‘Player of the Month’ van Proximus, een partner van ons. Of in de verkiezing van de beste supporter met de Nationale Loterij. En als entertainmentmerk spiegelen we ons aan wat Tomorrowland doet, of Ketnet, Disney in België…”
POLL: Is deze doelstelling haalbaar voor Club Brugge?