De afgelopen periode veranderde er bij RSC
Anderlecht heel wat op sportief en bestuursniveau, ook bij de sponsoren begint er nu één en ander te bewegen. Zo geraakte vorige week bekend dat Proximus het voor bekeken houdt. En ook aan de samenwerking met BNP Paribas Fortis zou nu een einde komen.
Daarmee zou
RSCA één van zijn 'historische partners' verliezen. De bank werkt, weliswaar onder verschillende namen, immers al sinds 1981 samen met de recordkampioen. Maar volgens diverse bronnen komt daar nu een einde aan. BNP zou zich terugtrekken als sponsor in zowat alle sporttakken, behalve in het tennis blijft men naar verluidt actief.
Toch hoeft
Anderlecht niet te wanhopen, er zouden alweer nieuwe kandidaten klaar staan. Als vervanger van BNP laat men bij
Le Soir de naam van Belfius vallen. Die bank is ook al de naamsponsor van het opleidingscentrum te Neerpede. Bij
L'Avenir stelt men dan weer dat Telenet in de voetsporen van Proximus kan treden. Eerder werd daarvoor ook al Eleven genoemd.
UPDATE 21u03
Zowel La Dernière Heure als Sudpresse bevestigen nu dat Belfius de vervanger zal worden van BNP Paribas Fortis als hoofdsponsor van Anderlecht. Die laatste bron weet dat het wel niet Belfius zelf is dat op de shirts zal verschijnen. Het zouden vermogensbeheerder Candriam en verzekeringsbedrijf DVV - twee dochterbedrijven van Belfius - zijn die beurtelings op de truitjes zullen prijken. Opvallend detail: Marc Coucke heeft een aanzienlijk deel van zijn fortuin via Candriam geïnvesteerd.
UPDATE 30/04
Het Nieuwsblad schrijft dat ze bij Anderlecht niet al te veel moeten treuren om het afhaken van BNP, ook al verdwijnt de bank na 40 jaar van de shirts. Opvolger Belfius is immers bereid om meer te investeren dan BNP, dat zijn budgetten voor sportsponsoring juist aan het afbouwen is. Anderlecht doet dus een financieel goede zaak, met dank aan de vriendschap tussen Marc Coucke en Belfius-CEO Marc Raisière.