De abonnementsverkoop bij landskampioen Club Brugge is een verpletterende succes geworden. Net zoals vorig jaar zijn alle seizoenskaarten de deur uit. Alleen duurde toen tot midden juli alvorens Jan Breydel uitverkocht geraakte, nu zijn we nog niet eens eind juni.
Een straffe verwezenlijking dus, zeker gezien er nog een pak onduidelijkheid bestaat over wanneer de fans weer in het stadion worden toegelaten. Al denkt men bij Blauw-Zwart dat de corona-situatie ook een positieve invloed had op de verkoop. "Het is de hunkering naar voetbal. Supporters willen weer bij hun tweede familie zijn en weer dat deeltje van hun identiteit uiten. Het is de hunkering ook naar sfeer, euforie en een gemeenschappelijk gevoel", vertelt commercieel manager Bob Madou bij VTM Nieuws.
Uiteraard spelen ook andere factoren een rol. Club heeft een uitstekend seizoen achter de rug en heeft alle kaarten in handen om die successen minstens te evenaren tijdens de komende jaargang. Daar willen de supporters logischerwijs deel van uit maken. Bovendien werd er een duidelijk compensatie-beleid uitgestippeld voor wanneer wedstrijden niet kunnen doorgaan met publiek.