Club Brugge stelde maandag niet alleen zijn nieuwe truitjes voor. Met Candriam kondigde de landskampioen immers ook een nieuwe sponsor aan. De naam van deze financiële instelling, die onder meer aan vermogensbeheer doet, zal vanaf heden op de rug van spelers prijken.
En dat legt Blauw-Zwart geen windeieren. Volgens Het Laatste Nieuws brengt deze sponsordeal minstens één miljoen euro per jaar in het laatje en dat voor zeker drie seizoenen lang. Maar het merk Candriam zal niet enkel op de shirts van Club Brugge te zien zijn. Aanstaande vrijdag maakt ook RSC Anderlecht zijn nieuwe truitjes wereldkundig. En daar zou dezelfde naam op staan.
Na bijna 40 jaar kwam bij Paars-Wit een einde aan de samenwerking met BNP Paribas Fortis. Met Belfius vond de recordkampioen echter een andere bank als nieuwe shirtsponsor. En Candriam is een onderdeel van de Belfius-groep. Volgens La Dernière Heure zal RSCA zijn thuiswedstrijden wel afwerken met DVV-verzekeringen (ook een tak van Belfius) op de truitjes. Candriam zou dan weer op de uitshirts komen te staan.