Bij Anderlecht is er de voorbije jaren heel wat veranderd, zowel op het veld als in de bestuurskamer als in hoe de club eruit ziet. Zo maakten de historische sponsors Adidas en Fortis plaats voor DVV, Candriam en Joma. Die laatste maakte zich woensdag echter niet populair bij de fans.
Het kledingmerk reageerde kritisch op een tweet van gewezen Anderlecht-CEO Karel Van Eetvelt, die poseerde in een retro-shirt uit de jaren '70. "Leuk voor de huidige hoofdsponsors", reageerde het Twitter-account van Joma cynisch. Dat werd hen door de trotse Anderlecht-fans echter niet in dank afgenomen.
0,0 respect voor de geschiedenis van de club dit.
— Damiaan De Jonge (@DamiDeJonge) April 14, 2021
0,0 uitstraling van de klasse van de club dit.
Wanneer krijgen we na het Anderlecht-waardige voetbal ook terug een Anderlecht-waardige kledingsponsor @rscanderlecht @CouckeMarc @WouterVdhaute?
Graag @fredperry 🤩 pic.twitter.com/U8kIET9qjq
Verleden dan zomaar weggooien en negeren? Dacht het niet. #Anderlecht https://t.co/rh7R6pRFHs
— Gianni | LFC & RSCA (@LeDernierCoup_) April 14, 2021
Een B merk heeft duidelijk ook een B twitter account.
— Rob (@Rob_GEB) April 14, 2021
Ga jullie een potje schamen.
Tja, vroeger hadden ze die rommel nog niet. Je kan moeilijk verwachten dat ze iconen in truitjes van Joma photoshoppen. Veel van de prestige op rsca is al weg, laat dan aub het verleden onaangeroerd.
— B-ander (@Bander010101) April 14, 2021
Contract ontbinden of die citroen in het rek laten liggen.
— PEP (@Pepermans_JR) April 14, 2021
De hoofdsponsor is kwaad omdat Van Eetvelt een retroshirt draagt, en die promoot aan de Anderlecht-fans. Dit moet toch een grap zijn? Of is die account niet officieel? pic.twitter.com/QIvVBSlDAW
— Laurens Van Boven (@LaurensVanBoven) April 14, 2021