Bij Anderlecht is er de voorbije jaren heel wat veranderd, zowel op het veld als in de bestuurskamer als in hoe de club eruit ziet. Zo maakten de historische sponsors Adidas en Fortis plaats voor DVV, Candriam en Joma. Die laatste maakte zich woensdag echter niet populair bij de fans.
Het kledingmerk reageerde kritisch op een tweet van gewezen Anderlecht-CEO Karel Van Eetvelt. Die poseerde in een retro-shirt uit de jaren '70 van Anderlecht-legende Robbie Rensenbrink. "Leuk voor de huidige hoofdsponsors", reageerde het Twitter-account van Joma cynisch. Dat werd hen door de trotse Anderlecht-fans echter niet in dank afgenomen. Op de sociale media volgde dan ook een lawine aan scherpe reacties.
UPDATE 21u04
Inmiddels heeft Joma ook gereageerd op het relletje. Het sportmerk greep in en verwijderde de oorspronkelijke Tweet. Men stelt dat het om een misverstand ging. "Wij hebben tweet over retro trui Anderlecht verwijderd omdat deze jammer genoeg verkeerd begrepen werd. Als er één merk is dat veel respect heeft voor supporters en tradities, dan is het wel Joma", klonk het. Niet veel later kwam Joma overigens met goed nieuws voor de fans van RSCA. Zo zal men komende vrijdag vijf getekende shirts van Paars-Wit weggeven. Een goedmakertje?
Wij hebben tweet over retro trui Anderlecht verwijderd omdat deze jammer genoeg verkeerd begrepen werd, als er 1 merk is dat veel respect heeft voor supporters en tradities dan is het wel JOMA.
— Joma Sport Belgiumnb (@Jomabelgium) April 14, 2021
De bewuste Tweet van Van Eetvelt:
Blij met Rensenbrinks’ retroshirt. Aanrader voor alle @rscanderlecht fans pic.twitter.com/TS4SrRFTGd
— Karel Van Eetvelt (@karelvaneetvelt) April 14, 2021