Bij Club Brugge wordt momenteel alles tot in de puntjes voorbereid voor de Champions League-wedstrijd van woensdagavond tegen Paris Saint-Germain. Die partij zal immers gevolgd worden in alle uithoeken van de wereld. En ook alle beschikbare plaatsen vlogen in een mum van tijd de deur uit.
Iedereen wil er natuurlijk bij zijn wanneer Lionel Messi, Kylian Mbappé en Neymar Jr samen in één ploeg debuteren. Commercieel gezien is de komst van circus PSG dus een gouden zaak. Al wordt Blauw-Zwart op deze manier ook weer pijnlijk met de neus op de feiten gedrukt. Door de beperkte capaciteit van het verouderde Jan Breydel-stadion moest Club immers heel wat geïnteresseerden teleurstellen. De nood voor een nieuwe voetbaltempel wordt dus opnieuw onderstreept.
Zeker ook omdat de Bruggelingen door het gebrek aan een nieuw stadion een pak inkomsten misloopt. Het aantal VIP's had bijvoorbeeld flink opgetrokken kunnen worden. "De business- en cateringmogelijkheden zouden veel groter geweest zijn in een nieuw stadion. Nu eten er zo'n 1.500 mensen in het stadion, dat hadden er 4 à 5 keer zoveel kunnen zijn in het nieuwe stadion", stelt Chief Bussines Officer Bob Madou bij Sporza.