FC Barcelona zal dit seizoen geen prijs winnen. De Catalanen waren al langer uitgeteld in de titelstrijd en sneuvelden ook vroeg in de beker en de Champions League, waardoor alle hoop gesteld was op de Europa League. Daarin liep het echter in de kwartfinale al fout, want Eintracht Frankfurt verblufte hen met een 2-3-zege in Camp Nou.
Die wedstrijd liet diepe sporen na bij Barça. De frustratie was groot bij zowat iedereen die bij de club betrokken is, waarbij heel wat woede gericht was op de supportersverdeling. Er waren maar liefst 30.000 Duitse fans aanwezig in Camp Nou, zowat een viervoud van de 8.000 tickets die officieel verkocht waren. 'Een Duitse invasie' noemde de Catalaanse pers het.
Dat fiasco wil Barça niet opnieuw meemaken en dus grijpt de club stevig in. Ze kondigde dinsdag op een persconferentie immers aan dat het de verkoop van tickets door reisorganisaties en onofficiële agentschappen aan banden wil leggen, want het waren die kanalen die de meeste Duitse fans hun tickets bezorgd hadden. Voortaan zullen bij bepaalde wedstrijden tickets op naam geregistreerd worden.
SPECIALE WEDSTRIJDEN
Het systeem zal niet bij elke match toegepast worden, maar enkel bij Europese matchen en selecte wedstrijden in de competitie of beker. Als abonnees hun seizoenskaart willen doorgeven, moeten ze ook aangeven aan wie ze dat doen. De eerste wedstrijd waarbij het systeem getest zal worden, is bij de partij van het dameselftal tegen VfL Wolfsburg in de halve finale van de Champions League.
Club to apply a system whereby the tickets carry the bearer's name and use a tracking method to prevent misuse of the tickets.
— FC Barcelona (@FCBarcelona) April 19, 2022
All the details 👇https://t.co/O3Y87NABnH