Club Brugge heeft andermaal een erg tegenvallend weekend achter de rug. Na de pijnlijke nederlaag van zaterdagnamiddag op het veld van KV Kortrijk, werd de uitredende landskampioen zowaar uit de top 4 geduwd door AA Gent. Coach Rik De Mil probeert desondanks toch positief te blijven.
Met een cruciale thuiszege tegen Standard leek Club de pagina te hebben omgedraaid na de korte maar pijnlijke periode onder Scott Parker. Toch werd zaterdag alweer voor de 17de keer dit seizoen puntenverlies geleden in de competitie. En dat tegen de veertiende in het klassement. Ondanks die pijnlijke slipper hield De Mil, die enkele dagen eerder te horen kreeg dat hij het seizoen mag afmaken, de moed erin. "Dit is geen stap achteruit. Als je naar het resultaat kijkt, dan ben ik natuurlijk enorm ontgoocheld, maar ik heb een team gezien dat gebracht heeft wat ik wil zien op het vlak van mentaliteit en strijd", klonk het.
De Mil doet er dan ook alles aan om een positieve sfeer te creëren, iets wat nodig is na een tweede seizoenshelft waarin de ene opdoffer na de andere werd geïncasseerd. Daarnaast hanteert hij een 'groepsgerichte aanpak', waarbij het team centraal staat. Zo weet Het Laatste Nieuws dat er bijvoorbeeld opnieuw samen ontbeten moet worden op de club. Of dat de verliezers op de trainingspartijtje het materiaal moeten opruimen in plaats van de jongeren. De Mil hoopt zo meer drive en inzet te krijgen op training.
SOWAH MOET THUISBLIJVEN
En wie zich niet wil schikken in die werkwijze zal dat ook geweten hebben. Het eerste slachtoffer lijkt alvast Kamal Sowah, die afgelopen weekend niet in de wedstrijdkern zat. Volgens Het Laatste Nieuws liet de Ghanese WK-ganger het de voorbije dagen wat hangen op training en dus toonde de De Mil dat hij geen schrik heeft om in te grijpen. "Hij moet meer in dat soort zaken investeren", reageerde de coach bij HLN. Afwachten of Sowah zich kan herpakken. De Mil liet in ieder geval zien dat hij bereid is om jeugdspelers kansen te geven indien nodig, niemand mag zijn plek dus als vanzelfsprekend zien.