De Pro League ziet een stijging in de kijkcijfers. Het pakt op de officiële kanalen dan ook uit met de introductie van een nieuwe mediarechtencyclus. Er wordt gesproken van innovatie en een gloednieuw magazine op zondagavond.
Er kijken meer dan 3,6 miljoen Belgen naar de Jupiler Pro League, gevolgd door 2 miljoen volgers van de Challenger Pro League en 1,7 miljoen Belgen die geïnteresseerd zijn in het vrouwenvoetbal. In de stadions zelf kwamen meer dan 3 miljoen fans opdagen.
Innovatie
De Pro League wil daarom uitpakken met innovatieve initiatieven. ‘Met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van data, platformen en pakketten worden fans en partners nog beter op hun wenken bediend. Vandaag lanceert de Pro League officieel de tender voor de binnenlandse mediarechten.’
Er zijn acht live-pakketten van 682 wedstrijden. ‘Het tenderdocument biedt een overzicht van de verschillende digitale, audiovisuele, audio en live en non-live pakketten waar kandidaat-rechtenhouders op kunnen bieden’, klinkt het.
Voetbalmagazine
En de Pro League wil ook nog een stapje verder gaan. ‘Dat vernieuwende imago wordt doorgetrokken in de tender, met een gloednieuw zondagavondmagazine dat focust op de Jupiler Pro League, Challenger Pro League én Lotto Super League. De tender bevat bovendien een extra lot dat focust op verhaallijnen achter de schermen en naast het veld.’
De supporters krijgen zo een extra kijkje achter de schermen in het Belgisch voetbal via exclusieve documentaires, archiefprogramma’s over de geschiedenis van de Pro League of andere formats. Verder zal er een multilive zijn voor de Challenger Pro League en er wordt ook meer focus gelegd op de Lotto Super League.
📢📰
— Pro League (@ProLeagueBE) September 9, 2024
Pro League kicks off new Media Rights Cycle as viewership and general interest is increasing year on year
More info:
🇳🇱 https://t.co/nsOgxQMqhW
🇫🇷 https://t.co/H980NnG8jy pic.twitter.com/lM46A7kjNa