Club Brugge kan met een pak vertrouwen naar komende kalenderjaar toeleven. Sportief gezien loopt alles op wieltjes en op financieel vlak staat Blauw-Zwart er erg goed voor. Daarnaast werd nu ook een oplossing gevonden wat de shirtsponsor betreft.
De regerende landskampioen begon ietwat aarzelend aan het seizoen, maar haalt de laatste weken weer een erg hoog niveau. Sinds de meest recente interland-break won de titelverdediger al zijn competitieduels. Hierdoor is Blauw-Zwart inmiddels weer genaderd tot op één puntje van de koppositie.
Gouden periode
Ook in de Champions League scheren de Bruggelingen dit seizoen weer hoge toppen. Met een knappe 10 op 18 is Club momenteel goed op weg om de League Phase te overleven. En die sportieve verwezenlijkingen gaan logischerwijs ook gepaard met de nodige financiële successen.
Vorige week raakte bijvoorbeeld nog bekend dat Club op weg is om een recordwinst op te halen in het Kampioenenbal. En dat terwijl de boekhouding sowieso al met groene cijfers geschreven werd. De landskampioen heeft zijn zaakjes dus goed op orde. Al was er toch één ding wat zorgen baarde.
Nieuwe naam op truitjes
Begin januari worden de wetten op gokreclame immers verstrengd. Hierdoor zouden profclubs in principe niet langer met een gokbedrijf op de voorkant van het shirt mogen spelen. Een probleem voor Blauw-Zwart, dat nu al een tijdje met 'Unibet' in zee is als naamsponsor op de truitjes.
Bij Het Laatste Nieuws weet men echter dat er nu een achterpoortje is gevonden. Zo zou Club vanaf januari aantreden met 'U-Experts' op het shirt. Dit is een platform waarop uitgebreide statistieken en analyses over sportevenementen worden gepubliceerd. De 'U-Experts' is wel een vertakking van Unibet, maar geen echt gokbedrijf en dus is het reglementair om dit als shirtsponsor te gebruiken.