Er komt voorlopig maar geen einde aan de crisis bij RSC Anderlecht. Na de incidenten na de wedstrijd tegen Antwerp en op Standard, houdt het bestuur zijn hart vast voor verdere acties van de supporters. En ondertussen beginnen ook de sponsors van de club zich vragen te stellen bij de malaise.
Volgens Het Nieuwsblad lieten een aantal grote sponsors zoals Allianz, de Nationale Loterij, BNP Paribas, Audi, ..., aan de club weten dat ze erg bezorgd zijn over de huidige gang van zaken. Dat hun merk geassocieerd wordt met wantoestanden zoals vrijdag op Sclessin, is natuurlijk een doorn in het oog. Bovendien zou ook een eventuele wedstrijd achter gesloten deuren nefast zijn. Wat met bedrijven die net voor dat bepaald duel een aantal belangrijke klanten hadden uitgenodigd in hun loge?
Maar ook de sportieve situatie zorgt voor onrust, vooral dan het feit dat RSCA naast Europees voetbal dreigt te grijpen. Allianz tekende bijvoorbeeld al een contract als shirtsponsor voor Europese wedstrijden, maar wat als die wedstrijden er nooit komen? En bij de nieuwe kledingsponsor Joma werd al een hele reeks Europese truitjes besteld, zijn die dan voor de beker bestemd?
Binnen de club maakte zich men naar eigen zeggen echter geen zorgen en beweert men de situatie onder controle te hebben. "We hebben contact met onze sponsors. Niemand ziet graag gebeuren wat vrijdag gebeurde, maar we pakken de situatie aan. Er zijn geen consequenties."