Tweedeklasser SV Oudenaarde ging zaterdag met 2-5 onderuit tegen Lommel United. De ploeg begon nog goed met een 2-2 ruststand, maar na de rust liep Lommel uit. Bovendien kreeg de ploeg vier van de vijf doelpunten tegen uit stilstaande momenten. Oudenaarde-trainer Stefan Leleu baalde na afloop.
"Wij hebben het zelf voor een groot stuk weggegeven. Nochtans waren wij goed begonnen. Jesse Martens bracht ons snel 1-0 voor, maar vrijwel meteen daarop gaven wij die voorsprong op een hoekschop weg. Dan word je even met de neus op de feiten gedrukt", zo begon Leleu in gesprek met
Het Nieuwsblad.
Na de 1-1 van Lommel kwam Oudenaarde weer op voorsprong. "Via Jesse Martens geraakten wij met een knappe vrije trap weer op voorsprong en dit keer slaagden wij erin die voorsprong wat langer vast te houden, maar op een hoekschop werkten wij weer niet genoeg weg en kopte Vanaken de gelijkmaker binnen. 2-2 bij de rust was alles bij mekaar niet slecht", vervolgde Leleu.
In de tweede helft liep Lommel uit naar een 2-5 zege, maar Leleu vond zijn ploeg wel goed beginnen. "In tweede helft hadden wij eerst overwicht. De eerste kans was voor Christiaens, die net niet kon afwerken. Op het uur werden wij opnieuw gevloerd door een hoekschop, al was er dit keer weinig verhaal tegen de kopstoot van Wisniowski. Daarna kenden wij pech toen een afgeweken schot van Van Nieuwenhuyze net aan de verkeerde kant van de paal belandde. De daaropvolgende corner bezorgde ons de doodsteek. De vijfde goal van op 35 meter was erover."
"Akkoord, Lommel heeft heel veel gestalte, maar daartegen kunnen wij ons wapenen. Maar bij bepaalde tegentreffers heb ik toch mijn bedenkingen", aldus Leleu, die zijn ploeg op vier plekken had veranderd.
"Meert heeft veel loopvermogen in een systeem met twee spitsen, die zich complementair toonden. Achter onze jonge spitsen Naudts-Christiaens was er ook veel vrijheid voor Martens. Ik kan mijn jeugdige spelers weinig verwijten. Nu wordt de uitwedstrijd op Heist superbelangrijk voor ons." Oudenaarde staat nu vijftiende in de Tweede Klasse.