KRC Genk maakte vrijdag bekend dat Euphony niet langer zal fungeren als shirtsponsor. Na een samenwerking van twaalf jaar kan het Antwerpse telecombedrijf haar verplichtingen ten opzichte van de Limburgers niet meer nakomen.
"De situatie waarin Euphony vandaag de dag verkeert, staat ons niet toe om onze verplichtingen na te komen", zegt Frank Van de Wege, CEO van Euphony, tegenover
Het Nieuwsblad. "Het is een grote teleurstelling dat wij net nu, bij de start van het nieuwe seizoen en na dit topseizoen, moeten stoppen."
Dit zal ook gevolgen hebben voor het telecombedrijf zelf. "Vandaag moeten stoppen met de sponsoring van een ploeg die wij als bedrijf in ons hart dragen, is professioneel een zeer moeilijke beslissing met gevolgen voor onze business."
Toch speelt het persoonlijke aspect ook een bepaalde rol. "Maar ook voor mij persoonlijk is dit emotioneel zwaar: als je als hoofdsponsor altijd aanwezig bent met klanten en agenten op de wedstrijden, leef je enorm mee met de ploeg en de resultaten."
Frédéric Michils, Product & Marketing Director, gaf ook kort zijn mening. "Het beëindigen van de partnership met KRC Genk zal ons meer ademruimte geven om ons volledig te kunnen concentreren op wat echt telt: de groei van Euphony en het blijven aanbieden van voordelige oplossingen aan de klant."