Bij RSC Anderlecht hebben ze de afgelopen jaren enorme stappen voorwaarts gezet op en naast het veld. De zwaarste periode ligt achter de rug. Bij de fans is de Belgische recordkampioen nog altijd zeer populair.
Ondanks het feit dat Anderlecht al sinds 2017 wacht op een prijs, zit het Lotto Park vaak vol. Dit seizoen wordt elke thuismatch bijna steeds in een uitverkocht stadion afgewerkt. Anderlecht heeft volgens marketingdirecteur Tim Bourget momenteel zijn tweede meest aantal abonnees van de afgelopen tien jaar verkocht.
Meer abonnees
Doordat er nieuwe formules zijn, kan RSCA nu blijven fans rekruteren. De supporters kunnen ook maandelijks hun abonnement afbetalen. Deze nieuwe aanpak heeft, in combinatie wellicht met de goede resultaten, Anderlecht nog 200 abonnees extra opgeleverd de afgelopen weken. Anderlecht zal wel ruimte laten voor de verkoop van tickets.
Clubshop in Brussel
Anderlecht is heel erg actief en zichtbaar via de sociale media. Zo blijven ze ook de jonge fans warm maken voor de club. Velen vroegen zich ook af of een clubshop in Brussel misschien geen goede volgende stap zou zijn.
"De shopping in het centrum van de stad en de luchthaven staan op onze radar. Er zijn een aantal financiële parameters waar we echter rekening mee moeten houden", klinkt het.