Inzake fanbeleving is RSC Anderlecht bijzonder goed bezig en werken ze vernieuwend. De Brusselaars stelden tegen KV Kortrijk een nieuwigheid voor. Vandaag gaven ze via de clubkanalen daarover nog meer tekst en uitleg.
Anderlecht lanceert eigen sound
"Vorig seizoen werd gekenmerkt door een heropleving van de sfeer in ons stadion. Zo goed als elke wedstrijd was uitverkocht, en het stadion leefde meer dan ooit op. Een wedstrijd in het Lotto Park staat synoniem voor een magisch moment", laat RSCA weten.
"Die unieke sfeer en beleving van het Park werd nu vertaald naar een nieuwe sonic branding. Onze eigen muzikale identiteit. Een uiting van waarom het Park je elke twee weken kiekebisj geeft. Die sonic branding uit zich onder andere in een nieuwe hymne, die voor het eerst werd voorgesteld door een live orkest voor de wedstrijd tegen KV Kortrijk", laat Anderlecht weten.
Eerste keer tegen KV Kortrijk
"Voor de match tegen Kortrijk – de eerste avondwedstrijd in de wintertijd – bracht een muzikaal ensemble de nieuwe hymne live ten derde. Het stuk is een ode aan het Park, en werd onder meer gecomponeerd met opnames van supportersgezangen", meldt Anderlecht.
"De live uitvoering is een eerste expressie van de nieuwe sound van paars-wit, gecreëerd in samenwerking met geluidsproductiehuis Sonhouse. De hymne, en andere uitingen van die hymne, zullen doorheen het seizoen op verschillende momenten binnen en buiten het stadion terugkomen als deel van een herkenbare muzikale identiteit", klinkt het.
Le son du Park. 💜🎺 pic.twitter.com/WDUY35HjIu
— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) November 5, 2024