STVV is een traditieclub pur sang. De Kanaries spelen al tientallen jaren op de hoogste niveau's in België en hebben altijd hun plaats gehad in het Belgische profvoetbal. De club is ook een voorbeeld inzake fanbeleving en daarvoor vielen ze in de prijzen tijdens de ESSMA-top, een congres voor Europese voetbalclubs.
STVV valt in de prijzen
"De campagne rond de 100ste verjaardag werd van bij de start van het seizoen opgebouwd, met onder andere de zomerse kinderwandeling Sint-Truien en de creatie van het eeuwshirt in samenwerking met kunstenaar Tom Herck. Na Nieuwjaar gingen alle registers open in aanloop naar de apotheose: het eeuwfeest eind februari, voor en na de thuiswedstrijd tegen KVC Westerlo", klinkt het.
"Tijdens dit Europese congres worden ploegen uit heel Europa bekroond. STVV was genomineerd in de categorie ‘fanbeleving’. Daarin behaalden we een tweede plaats, na het Engelse Everton en voor de Spaanse eersteklasser Leganes”, vertelt brand manager Bert Stas via de clubkanalen.
100 jaar STVV is een nieuw begin
"Door creatief te zijn en partnerschappen te smeden, konden we ons bereik maximaliseren. Voetbal was het voorbije seizoen een verbindende factor in Haspengouw. Mensen postten spontaan foto's over hun mooiste STVV-herinneringen, kinderen droegen geelblauwe kledij op school en bedrijven ontwikkelden zelfs geelblauwe producten."
"Door onze identiteit te versterken, hebben we de emotionele band met onze achterban verstevigt. Lang verhaal kort: voor ons was 100 jaar STVV geen einde, maar een nieuw begin", zegt Stas nog.
Dit is dus een extra opsteker voor de Kanaries, die de afgelopen weken ook zeer goed presteren op het veld.