In een uiterst scherpe e-mail maakte Karl Dhont de organisatie van de bekerfinale met de grond gelijk. Naar eigen zeggen werd een nieuw Heizeldrama maar nipt vermeden. De KBVB verweert zich tegen de beschuldigingen.
Bob Madou, communicatie-adviseur bij de KBVB, trekt de beweringen van Dhont in twijfel. In
Sport/Voetbalmagazine ontkent hij dat er een oproep is binnengekomen om medische hulpverlening te sturen naar de draaipoorten. Ook de bewering dat er hooligans zonder ticket zouden zijn binnen geraakt, veegt Madou van tafel. Bovendien waren volgens de KBVB alle stewards in Tribune 3 Nederlandstalig.
Toch erkent de KBVB dat er met het scannen van tickets problemen waren: “Bij Standard waren er problemen met een printerkop en bij
Club Brugge was een aantal individuele e-tickets onleesbaar. Alles samen ging het om 905 probleemtickets", vertelt Madou.
De bewering dat er een nieuw Heizeldrama werd vermeden, kan hij echter maar matig appreciëren: “Wij stellen alles in het werk om zo veel mogelijk preventief te werk te gaan. In moeilijke omstandigheden, want het Koning Boudewijnstadion is een oud stadion. Daar kunnen wij nu eenmaal niets aan doenâ€, besluit Madou.