Club Brugge probeert zijn supporters bij gebrek aan voetbal tijdens de corona-crisis op verschillende andere manieren te entertainen. Zo werden wedstrijd heruitgezonden, exclusieve beelden en interviews gedeeld en afgelopen zondag was er zelfs een heuse paasquiz. Dinsdag kon Club zijn fans opnieuw prikkelen.
Zo deelde Blauw-Zwart via zijn sociale media een mysterieuze boodschap. Er werd een afbeelding gedeeld van de letters 'YLA', met als bijschrift 'Be ready, Be prepared, Stay tuned!". Meer uitleg werd er niet gegeven. Maandagavond bracht Blauw-Zwart ook al zo'n mysterieuze boodschap. Zo deelde het een foto van Yvonne Lahouse. De café-uitbaatser, ook wel bekend als 'Vonne van de Spionkop', was heel haar leven lang een groot supporter van Club en overleed in 2006. Mogelijk hebben de posts dus iets met haar te maken.
UPDATE 15/04
Inmiddels heeft Club ook een verklaring gegeven voor deze cryptische boodschappen. 'YLA' wordt immers de naam van het vernieuwde vrouwenelftal van Blauw-Zwart. De ploeg werd in een volledig nieuw en moderner kleedje gestoken en gaat tegenwoordig dus door het leven als 'Club YLA'. Met deze nieuwe branding willen de Bruggelingen het vrouwenvoetbal nog aantrekkelijker maken.
De letters 'YLA' zijn inderdaad ook afkomstig van Yvonne Lahouse. "Club Brugge was haar leven. Alle matchen woonde ze bij in het midden van de Spionkop. “De Moeder van de Spionkop” was zo fanatiek, dat ze zelfs nog daags voor haar bevalling achter het doel stond", klinkt het op de clubwebstek.
The mother of the kop lives on in YLA… #ClubYLA 🔵⚫
— Club Brugge KV (@ClubBrugge) April 14, 2020
MEER | https://t.co/ZfXeSTrMNI pic.twitter.com/h0JMPJyIqC