Er waait sinds de komst van Bernd Storck een nieuwe wind bij KRC Genk. De Limburgers verloren twee matchen niet onder hun nieuwe coach. Er werd op speeldag 19 gewonnen van Sporting Charleroi. Dit weekend speelde Genk gelijk tegen Antwerp.
Sportief willen ze bij Genk een stabieler 2022 doormaken. Storck moet de grondlegger worden van die continuïteit en de club als het even kan nog naar POI loodsen. Dat zal geen gemakkelijke opdracht worden, want de concurrentie bovenaan het klassement is groot. Ook naast het veld kiezen ze in de Cegeka Arena voor een duidelijke visie. Toch wat de shirts van de club betreft. Genk heeft namelijk op zijn website bekendgemaakt dat het tot 2026 doorgaat met Nike als kledingsponsor. Ook de samenwerking met de webwinkel Voetbalshop.be zal tot minstens 2026 doorlopen.
WERELDMERK EN LOKALE VERANKERING
Op de clubwebsite reageert Stephan Poelman, strategic partnership manager van Genk, opgetogen. "Nike is een écht wereldmerk, met regionale verankering in Limburg. Mensen samenbrengen en inspireren: dat is wat ons bindt. Voetbalshop.be geeft aan de samenwerking een extra dimensie door voor extra flexibiliteit en opportuniteiten op het vlak van merchandising te zorgen", zegt Poelmans.
Ook Nike is tevreden. Dat laat het weten bij monde van Simon Ruthgers, verantwoordelijke voor NIKE TEAM Partnerhsips Benelux. "Al sinds 2009 werken we samen met KRC Genk. Een bewuste keuze, want KRC Genk is net zoals Nike vooruitstrevend en innovatief. Daar zullen we ook in de toekomst op blijven inzetten", klinkt het. In Genk zullen de spelers dus ook de komende jaren gekleed worden door het grote sportmerk.