Het duurt nog enkele maanden alvorens de zomermercato in alle hevigheid losbarst. Maar de naam van Erling Braut Haaland is nu al niet meer weg te slaan uit de transferberichtgeving over heel Europa. Het heeft er dan ook alle schijn van dat de doelpuntenmachine na het seizoen vertrekt bij Borussia Dortmund.
En aan interesse in de Noorse wonderboy is er logischerwijs geen gebrek. Zo staat zijn naam niet alleen genoteerd bij zowat alle topclubs in de Premier League. Eerder deze week geraakte immers bekend dat FC Barcelona er, ondanks al zijn financiële problemen, alles aan wil doen om Haaland naar Camp Nou te halen. Maar aartsrivaal Real Madrid zou dat scenario willen voorkomen. En daarvoor krijgt de Koninklijke nu hulp van een machtige en vermogende partner.
Zo meldt BILD dat ook Adidas zich met het dossier is gaan moeien. Het wereldwijde sportmerk wil van Haaland dolgraag één van zijn uithangborden maken. Er zouden afgelopen week ook gesprekken zijn geweest tussen Adidas en vertegenwoordigers van de Noorse international. Om indruk te maken zou men niemand minder dan Zinedine Zidane hebben overgevlogen om de meeting bij te wonen. Ook Michu, de Spaanse ex-spits van onder meer Swansea en één van Haaland's persoonlijke idolen, was naar verluidt aanwezig.
GEBROKEN MET NIKE
Haaland brak onlangs met Nike als kledingsponsor en dus ziet Adidas zijn kans schoon om hem in te lijven. Daar worden dus de grote kanonnen voor ingeschakeld. Maar men wil de spits ook naar een club zien trekken die Adidas als kledingsponsor heeft en wat dat betreft is het grote Real Madrid uiteraard de ideale bestemming. Indien Haaland in zee gaat met de Duitse multinational, zou een overgang naar het Estadio Santiago Bernabeu voor alle partijen veel interessanter worden en is Real dankzij zijn sponsor mogelijk ook in staat om financieel een tandje bij te steken.
🚨| Real Madrid legend Zinedine Zidane had a meeting last monday with Erling Haaland and his family in Germany to convince him to agree to a sponsorship deal with Adidas. @BILD #rmalive
— Madrid Zone (@theMadridZone) February 11, 2022