De burger kreeg de voorbije maanden weer wat moed in Barcelona, onder meer dankzij de straffe 0-4 in de Clasico in het Bernabeu en de aanwezigheid van jonge goudhaantjes Pedri, Ansu Fati en Gavi. De Catalanen gingen de voorbije jaren door een diep dal, met als dieptepunten de soap rond het vertrek van Messi en de registratie van de zomeraanwinsten en de uitschakeling in de groepsfase van de Champions League. De club is nog steeds niet helemaal uit de put geklommen.
De financiële situatie van Barça is immers nog steeds zorgwekkend en zorgt ervoor dat de club eigenlijk nog steeds aan handen en voeten gebonden is, vooral op de transfermarkt. De club hoopt daar echter verandering in te brengen met een zeer lucratieve deal. Nadat ze eerder al een overeenkomst sloten met Spotify, dat niet alleen op de shirts prijkt maar ook zijn naam aan het Camp Nou zal geven, worden nu de pijlen op Bank of America gericht.
Volgens Bloomberg onderhandelt Barça immers met de Amerikaanse financiële gigant over een verkoop van hun televisierechten. Als de club binnen tien dagen van de socio's groen licht krijgt voor een verkoop van 25 procent van de mediarechten, hopen ze daarmee maar liefst 600 miljoen euro te kunnen vangen. Op die manier zouden ze eindelijk hun gehoopte transferoffensief kunnen inzetten.
LEWANDOWSKI EN CO
Barcelona wil immers stevig uitpakken op de transfermarkt, maar door de financiële situatie loopt dat nog moeizaam. De nieuwe injectie zou de dossiers van Robert Lewandowski en ook Leeds-winger Raphinha helemaal kunnen opengooien. Daarnaast zou ze er ook voor kunnen zorgen dat de transfervrije komst van Franck Kessié (AC Milan) en Andreas Christensen (Chelsea), met wie Barça al een tijdje een akkoord zou hebben, eindelijk geofficialiseerd kan worden.