Union keerde bijna twee jaar geleden terug op het hoogste niveau na zowat 50 jaar afwezigheid en dat heeft de voetbalwereld geweten. Vorig seizoen pakten ze meteen bijna de titel in de Jupiler Pro League en dit seizoen doen ze nog straffer. Bij de start van de play-offs zitten ze nog steeds volop in de titelrace, terwijl ze ook nog eens de halve finale van de Croky Cup en vooral de kwartfinale van de Europa League wisten te bereiken.
De prestaties in die laatste competitie zorgden ervoor dat ook de rest van de wereld Union leerde kennen en dat succes weten ze ook te verzilveren. Wellicht zullen ze in de zomer spelers als Boniface voor véél geld kunnen verkopen, maar in afwachting daarvan heeft de club ook al een andere mooie deal weten te sluiten. Union laat immers weten dat het de komende drie seizoenen zal samenwerken met kledijgigant Nike.
"De samenwerking met Nike onderstreept onze ambities om verder te groeien", zegt voorzitter Alex Muzio daarover. "Met Nike vinden we ook een partner die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan via zijn ‘Move To Zero’-programma. Het is een ambitie die we ook met Union Inspires onderschrijven."
DUURZAAM
Nike zal het eerste elftal, de U23, de dameselftallen én de volledige jeugd de komende seizoenen van wedstrijdshirts voorzien. Bovendien nemen ze ook stappen om de klimaatmissie van Union te steunen. Zo willen ze overproductie tegengaan door het uitshirt twee seizoenen lang te gebruiken in plaats van één seizoen en zal het derde shirt niet publiek verkocht worden. Daarnaast willen ze hun fans ook versieren door de prijs van de shirts te beperken tot maximaal 70 euro.
Just announce it.
— Royale Union Saint-Gilloise (@UnionStGilloise) May 1, 2023
Just Do It.
Ok! 👌 pic.twitter.com/0XnYKG1YdU