In een beklijvende topper won Club Brugge zondag met 3-1 van Anderlecht. Bij de thuisploeg pronkt momenteel Unibet als partner op de truitjes, terwijl Paars-Wit gesponsord wordt door Belfius. Daar kan binnenkort verandering in komen.
Het Nieuwsblad meldt namelijk dat de marketingafdelingen van beide topteams druk in de weer zijn met de zoektocht naar nieuwe sponsors. Zo loopt het contract van Anderlecht met Candriam en DVV, die als ondernemingen van Belfius vandaag dienst doen als hoofdsponsor op de shirts, na dit seizoen af.
Exit Belfius
Die samenwerking wordt zeker niet verlengd, want de bank kondigde eerder reeds aan dat het stopt met voetbalsponsoring. Dat heeft mogelijk ook gevolgen voor Blauw-Zwart, waar Belfius al langer niet meer op de uitrusting prijkt. Wel draagt het trainingscomplex in Westkapelle nog de naam van de bank.
Ook die overeenkomst loopt af, wat wellicht dus betekent dat het Belfius Basecamp zal worden omgedoopt. Net zoals de RSCA Belfius Academy zoals het opleidingscentrum van Anderlecht in Neerpede officieel door het leven gaat. Al sluit de krant niet helemaal uit dat die naam gewoon behouden zal worden.
2,5 à 5 miljoen
Wat de hoofdsponsor op de shirts betreft tast Anderlecht de markt af om een waardige opvolger te vinden. Niet eenvoudig, want er is veel concurrentie om geldschieters binnen te halen. Zo moet Club door het toekomstig verbod op reclame voor gokkantoren volgend jaar eveneens op zoek naar iets anders.
Die wetgeving verkleint de vijver, want zij gaan net graag in zee met voetbalclubs. Al zouden er mede door de positieve flow in het Lotto Park aan kandidaten geen gebrek zijn. "De onderhandelingen vorderen", aldus La Dernière Heure. De waarde van het contract wordt tussen de 2,5 en vijf miljoen geschat.