Het gerechtelijk onderzoek naar witwaspraktijken, omkoping en matchfixing in het profvoetbal, heeft het hele land weten te beroeren. Zelfs in het parlement werden de voorbije dagen vragen gesteld bij 'Operatie Propere Handen'. Hier en daar ziet men ook commerciële opportuniteiten in de hele affaire.
Zo kwam bol.com meteen na de bekendmaking van het nieuws al met een gevatte Facebook-post. Nu doet ook AA Gent zijn duit in het zakje. Ter promotie van de 'Buffalo Watch' verzond de club een Tweet met volgende tekst: 'Een luxe-horloge aan betaalbare prijs? rep je dan nu naar de fanshop." Een subtiele verwijzing naar het onderzoek tegen makelaar Mogi Bayat. In kader daarvan werden immers voor veel geld aan luxe-horloges en verpakkingen daarvan in beslag genomen.
Op de Tweet verschenen verschillende ludieke reacties zoals: 'Vertenten wou ze vlug kwijt' of 'Graag zonder de doos'. Maar er kwam ook kritiek. GvA-journalist Koen Frans bijvoorbeeld, vindt de Tweet 'hoogst opmerkelijk' en 'misplaatst'.
⌚Een luxehorloge aan een betaalbare prijs? Rep je dan naar de fanshop en check onze Buffalo Watch! https://t.co/zQsw9GaBL5
— KAA Gent (@KAAGent) 19 oktober 2018
Reageer ik overgevoelig als ik dit hoogst opmerkelijk en misplaatst vind? #dtv #properehanden https://t.co/amuilLg2ip
— Koen Frans (@koenfrans) 19 oktober 2018