Ondanks de wisselvallige resultaten in de competitie wil Club Brugge het seizoen afsluiten met een prijs. De heenmatch van de halve finales in Croky Cup van woensdagavond is dus erg belangrijk. Ondertussen wordt achter de schermen echter ook al toegewerkt naar volgend seizoen.
Blauw-Zwart staat komende zomer dan ook voor een nieuw hoofdstuk in de clubgeschiedenis. Na jarenlange trouwe dienst zwaait manager Vincent Mannaert dan immers af. Met Bob Madou werd inmiddels een interne oplossing gevonden als CEO. Momenteel speurt Club nog naar een geschikte kandidaat om ook het sportieve luik van Mannaerts takenpakket over te nemen.
Daarnaast zal er ongetwijfeld ook weer aan de spelersselectie gesleuteld worden, met verschillende sterkhouders die mogelijk vervangen moeten worden. Maar dat is niet de enige grote verandering die op komst is bij de meervoudige landskampioen. Zo wist Het Nieuwsblad te achterhalen dat Club in zee gaat met een nieuwe kledingleverancier.
Opvolger Macron
De Bruggelingen werkten daarvoor decennialang samen met enkele grote sportmerken. Adidas en Puma wisselden mekaar eerst af, vervolgens ging men met Nike in zee. In het seizoen 2017-2018 kwam daar echter verandering in. Zo besloot Blauw-Zwart voor zijn outfits beroep te doen op het kleinere Macron.
Het Italiaanse merk leverde doorheen de jaren enkele fraaie truitjes af, andere waren dan weer minder geslaagd. Maar volgens Het Nieuwsblad gooit Club het komend seizoen dus opnieuw over een andere boeg. Zo zouden de West-Vlamingen dit keer gekozen hebben voor Castore.
Mooi gezelschap
Dit Engelse merk is nog behoorlijk jong en werd pas in 2015 opgericht door de broers Beahon. Inmiddels levert Castore truitjes aan enkele mooie voetbalclubs zoals Bayer Leverkusen, Newcastle United, Feyenoord, Aston Villa, Rangers FC en Sevilla FC. Bovendien werkt het samen met Red Bull Racing, het F1-team van wereldkampioen Max Verstappen, en de Britse tenniskampioen Andy Murray. Aan dat lijstje wordt dus ook Club Brugge toegevoegd.