De
Jupiler Pro League zit in de lift. Dit is te zien aan de abonnementenverkoop van de ploegen die aantreden in eerste klasse. Bijna alle ploegen krijgen een stijging van abonnees vergeleken met de zelfde periode vorig seizoen. Enkel Sporting Charleroi doet het een stuk minder, alhoewel ze gestegen zijn vanuit tweede nationale.
Sporting Lokeren heeft de grootste verkoop, vergeleken met vorig seizoen. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het succes dat de ploeg heeft door de bekerwinst. De verkoop steeg met 84 procent in vergelijking met vorig seizoen. Het contrast is groot met Charleroi, waar er nu duizend abonnementen verkocht zijn, dit zijn er tweeduizend minder dan vorig jaar, toen de
Zebra’s in tweede klasse speelden.
De West-Vlaamse ploegen doen het ook niet slecht. Cerlce Brugge en Zulte Waregem konden een stijging noteren van het aantal verkochte exemplaren. Ook bij
Club Brugge en Kortrijk stijgt het aantal abonnees. KV Kortrijk mag nu al achthonderd man meer verwachten, na een goed seizoen van de
Veekaa.
Bij de landskampioen, RSC
Anderlecht is er een kleine daling van de verkoop. Er zijn tot nog toe tweeduizend kaarten minder verkocht. "Het stadion zal opnieuw uitverkocht zijn, maar we hebben minder capaciteit. Dat komt omdat we een aantal aanpassingen moesten doen om aan de UEFA-normen te voldoen", aldus David Steegen, de woordvoerder van
Paars-Wit.
Bij KRC Genk en Standard blijft de verkoop ongeveer gelijk vergeleken met 2011-2012. Subtoppers als Oud- Heverlee Leuven en Beerschot doen het ook niet slecht in de verkoop, net als promovendus Waasland-Beveren, dat na vijf jaar terug aantreed op het hoogste niveau.